All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sambroadcaster
PostPosted: Fri Dec 20, 2024 2:06 am 

Hi mannen, ik ben net begonnen met Stereo tool via DSP in Sambroadcaster. Heeft iemand tips hoe ik met stereo tool en Sam het beste resultaat kan halen? Of moet ik extern nog wat elementen aanschaffen of een ander programma zoeken?

Ben maar een lake en zou graag wat tips horen haha ✌️

Post subject: Re: Sambroadcaster
PostPosted: Fri Dec 20, 2024 2:16 am 

Hi. I'm sorry for answering in English in the Dutch subforum.

To use Stereo Tool inside SAM Broadcaster, one must load the Winamp-compatible DSP plugin. I read that you must store it in the SAM plugins directory instead of the Winamp plugins directory that it installs to by default. (https://forums.stereotool.com/viewtopic.php?t=4797)
Quote:
Om Stereo Tool binnen SAM Broadcaster te gebruiken, moet u de Winamp-compatibele DSP-plug-in laden. Ik heb gelezen dat je het moet opslaan in de map SAM-plug-ins in plaats van de map Winamp-plug-ins waarin het standaard wordt geïnstalleerd.

PostPosted: Fri Dec 20, 2024 2:35 am 

Thanks voor je snelle reactie!

Ik heb stereotool werkend, maar ik vind mijn geluid die ik nu op stream uitzend nog niet van de gewenste kwaliteit. Vandaar dat ik me afvraag of ik iets anders kan proberen binnen sambroadcaster of via stereotool of doormiddel van iets externs aan te schaffen zoals een geluidskaart bijvoorbeeld? Of moet ik betere kwaliteit muziek downloaden?

Zoals ik al zei ben ik beginnend en zoekend naar antwoorden op al mijn vragen die ik momenteel in mijn hoofd heb 😭🫣

PostPosted: Fri Dec 20, 2024 5:13 am 

Quote:
Thanks voor je snelle reactie!

Ik heb stereotool werkend, maar ik vind mijn geluid die ik nu op stream uitzend nog niet van de gewenste kwaliteit. Vandaar dat ik me afvraag of ik iets anders kan proberen binnen sambroadcaster of via stereotool of doormiddel van iets externs aan te schaffen zoals een geluidskaart bijvoorbeeld? Of moet ik betere kwaliteit muziek downloaden?

Zoals ik al zei ben ik beginnend en zoekend naar antwoorden op al mijn vragen die ik momenteel in mijn hoofd heb 😭🫣

Gebruiken jullie MP3 bestanden of kopen jullie FLAC bestanden voor optimaal geluid?
Weet ook niet of Sambroadcaster 4 FLAC ondersteund?

PostPosted: Thu Dec 26, 2024 12:02 pm 

zet al je processing in sam zelf wel op bypass... en zoek er gewoon een goeie bestaande preset bij wat in stereotool zelf staat.
draaien zo zelf al jaren met de nonstop zo. je kan eventueel een luisteren op www.rvmradio.nl voor een voorbeeld.

PostPosted: Thu Dec 26, 2024 12:13 pm 

Quote:
zet al je processing in sam zelf wel op bypass... en zoek er gewoon een goeie bestaande preset bij wat in stereotool zelf staat.
draaien zo zelf al jaren met de nonstop zo. je kan eventueel een luisteren op www.rvmradio.nl voor een voorbeeld.

Wat klinkt je stream goed man!
Gebruiken jullie gwn mp3 bestanden?
Ik heb inderdaad die standaard presets geprobeerd en alle agc settings in sam op bybass al gezet maar dan klinkt het lange na niet zo helder en scherp als bij jullie…

Wat hebben jullie allemaal gedaan om het zo mooi en helder te laten klinken?

PostPosted: Sat Dec 28, 2024 10:51 am 

Wij hebben er niet veel aan veranderd, er staat momenteel een standaard preset van stereotool in. een kleine aanpassing in gemaakt maar dat verandert het geluid verder niet, als we mp3's hebben zijn ze ook echt 320kb's maar het meeste wordt gedraaid met wav/flac muziek formaten... houdt er rekening mee dat een slecht audio bestand er ook slecht uit komt.
en wees er zeker van dat je alles op bypass hebt staan in Sam broadcaster...
Attachment:
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg [ 137.72 KiB | Viewed 30483 times ]

PostPosted: Sat Dec 28, 2024 10:53 am 

Dus in deck A/B Sound fx en voice fx...

PostPosted: Sat Dec 28, 2024 12:27 pm 

Quote:
Wij hebben er niet veel aan veranderd, er staat momenteel een standaard preset van stereotool in. een kleine aanpassing in gemaakt maar dat verandert het geluid verder niet, als we mp3's hebben zijn ze ook echt 320kb's maar het meeste wordt gedraaid met wav/flac muziek formaten... houdt er rekening mee dat een slecht audio bestand er ook slecht uit komt.
en wees er zeker van dat je alles op bypass hebt staan in Sam broadcaster...Naamloos.jpg

Ik ben dan toch erg benieuwd welke preset je gebruikt en welke aanpassing je hebt gedaan.
Want ik zat nogmaals naar je radio te luisteren en dat klinkt echt goed man!

PostPosted: Mon Apr 28, 2025 1:00 pm 

Kijk even op het Sambroadcaster forum https://broadcasterforum.nl/viewtopic.php?t=3987
Daar zit vast en zeker een preset en hulp tussen die je zoekt.

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to: